Followers

Friday, October 28, 2011

.... terima kasih abang

Assalamualaikum ...

Duhai diriku,
... masa amat pantas berlalu ... dah malam pun, jap lagi berdetik jam 12 tengahmalam ... masuk sudah hari baru - bukan pejam celik, pejam celik lagi .... tak tercelik - dah berganti hari baru ...

siang tadi nak tahu ceritanya  - en hby tefon minta saya ambil anak di sekolah sebab dia tak sempat - ok, done ... permintaan kedua, dia minta saya survey di kedai elektrik - peti sejuk ( saya tak perasan lagi ... ), saya ulangi apa yang dia cakap tadi - en. hby @ abang kata ... 'ya' ... oooooowwwhhhh ... baru senyum sampai ke telinga, dah dapat tangkap maksudnya .... alhamdulillah - berganti baru juga akhirnya .... ( yang lama tu dah berkhidmat semenjak awal perkahwinan kami lagi dah hampir 17 tahun dan sedia maklumlah macamana modelnya kan.... )

Dairi diriku,
saya ni jenis yang berat mulut utk meminta kalau rasa tak perlu atau tak mustahak ( wlpun dalam hati berkenan ) - kita kena faham keadaan pasangan kita macamana - mana yg perlu didahulukan ... jadi, berbalik cerita tadi - kira... berkat kesabaran dan tak rasa kisah sangat maka DIA menunaikan hajat saya juga akhirnya ... TERIMA KASIH ALLAH ... dan ...
yang BONUSnya ... bukan saja dapat Petiais baru - TV LED pun merasa - nak kata apa lagi ..." terima kasih abang" je la ...............

..semenjak dua menjak ni kan - saya banyak muhasabah diri - kita ni .. bukan tak sedar kalau ada kelemahan di mana2 tapi untuk membaikinya terasa amat payah sekali bagai satu bebanan berat kalau perlu kita berubah utk kebaikannya .... tapi percayalah ... Allah tu Maha Mendengar - DIA mendengar bisikan hati halus kita itu - yang sering membisikkan ... Ya Allah, aku hamba mu yang hina, aku banyak melakukan kerosakan, aku lalai, aku alpa tapi aku juga takut akan neraka mu .... berilah aku sedikit NUR dan HIDAYAH Mu padaku agar aku tidak terpesong jauh dari landasan agamaMu ... Ya Allahhhh .....

...selagi kita bernyawa - pintu taubat masih terbuka ... abang - terima kasih, semoga Allah merahmati abang selalu .. amin.

...tepat 12 tengahmalam ....

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant