Followers

Saturday, October 22, 2011

... dia nak belajar - MARISSA

.... habis aje peperiksaan PMR, anak dara saya bagitahu yang kawannya - MARISSA nak sangat belajar buat cupcake sebab dia suka cupcake yang kekadang anak saya bawa ke sekolah ( utk jualan pada kawan2nya - sebagai promosi gak utk saya :-)) ... saya pulak mana nak cekuh masa utk itu, masa sekarang ni pun dah cukup buat saya tercungap2 - terkejar2 ke sana ke mari menguruskan hal rumahtangga .... namun, dah asyik bertanyakan bila lagi nak buat - bila nak mula ... akhirnya saya katakan OK la ....

so, hari Khamis baru ni ... bermula la episod baru 'SYAZA HOME CAFE' - KELAS ASAS KEK CAWAN saya yang pertama .... ya .. ya... saya tahu saya bukannya mahir sangat lagi pun, pergi belajar sendiri kat orang yang expert dan bertauliah pun adalah 2-3 kali, ini nak mengajar orang pulak ya ..hihi... i must say la ya - in terms of baking the cakes, insyaAllah saya takda masalah dan selalunya kek menjadi dan sedap walaupun pertama kali mencuba resepi baru ... mungkin kekurangan saya pada hiasan menggunakan buttercream atau yang berkrim2 - memang saya tak berapa berkenan pun sebab leceh - messy - and comot bila saya buat ....:-) kalau setakat guna fondant atau bahan2 lain - no problemo :-)

anyway, Marissa - semangat baru saya utk melangkah ke satu anak tangga lagi di dalam dunia 'baking' ini dan mengikut anak saya lagi, ada beberapa kawannya yang lain pun berminat nak belaja buat cupcake ni - ting..!!

Bermulanya di sini -


saya mengajar Marissa dua jenis cupcake asas iaitu Chocolate Moist dan Buttervanilla, hands-on dari dia mengadun tepung, butter, gula semuanya hingga la ke membakar dan menghias cupcake ... itu yang buat dia excited sangat - merasa buat semuanya bukan sekadar lihat sahaja. lagipun, dia di rumah pernah buat cupcake2 ni - cuma dia hendak mahirkan lagi dan memang dia suka masak2 cake semua ni katanya ...


...tekun dia 'bermain' dgn buttercream dan lihatlah pandai dah dia membuat simple 'rose swirl' tu ... :-)


...kusyuk dan tersenyum dia ...


...MARISSA bersama hasil kerja tangannya .... ( i have to say memang sedap dan menjadi cupcake nya ... errrmmm ... sapa sifunya?? kehkehkeh .. perasannn ... hahahaha


..Marissa and Me ... Alhamdulillah - berjaya melaksanakan kelas buat pertama kali dan dah tentunya ( dgn izin Allah ) bukan yang terakhir .... amin

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant