Followers

Friday, October 21, 2011

catatan cerita lalu .....

...dah lama tak menurunkan catatan di sini, banyak perkara yang berlaku, itu fitrahnya ... hidup kita sentiasa ada perjalanan dan setiap perjalanan ada ceritanya, baik suka mahupun duka - samada kita suka ataupun kita tidak menyenanginya...

cerita anak kecil yang digilis kenderaan di negara yang padat penduduknya dan sendat otaknya berAKHIR MALAM INI ... khabar kematiannya mengundang sesak di dada, menggeleng kepala dan tidak boleh diterima diperlakukan sebegitu - benarlah manusia akhir zaman sudah tiada pertimbangan, sudah hakis pedoman lantaran di negara sendiri tiada yang bezanya - bayi2 tak berdosa dibuang merata mengharap tertutup dosa dari pandangan manusia tapi betapa hilang pertimbangan mereka macam tak tahu ALLAH itu ada ... :-(

SUBHANALLAH ... MAHA SUCI ALLAH - Kau Maha Mengetahui setiap perjalanan hidup hamba-hambaMU .... peliharalah iman kami - sucikanlah hati kami - mantapkanlah pedoman kami agar kami tidak sesat jauh dari MU ... amin.

RABU, 19.10.11 - hari yang agak memenatkan juga kerana keluar membeli barang keperluan baking utk KELAS ASAS CUPCAKE PERTAMA kendalian ku... atas permintaan kawan anak perempuan ku -
Check-out for the full story in the next entry.


berbalik pada catatan cerita 'perjalanan hidup' .... saya berdoa dan berharap perjalanan hidup yang saya pilih sekarang ini mendapat rahmat Ilahi ... untuk sekalian  sekian kalinya saya memohon agar kita kembali kepada ajaran Al-Quran dan Al-Sunnah - itu penyelamat kita di hari kemudian kelak ... Wallahua'lam


En. Hubby baru beli ( tengahari tadi ) camera digital ni ... untuk kegunaan projek yang baru dia dapat ( sebelum ni camera digital kami guna jenis xzylum masa flat digital camera baru2 keluar di pasaran - dah arwah pun ) - tapi dia suruh saya tengok2kan, baca2kan buku panduan tu - hehehhehe ... so, saya siap bagitahu kat dia ada chan saya snap gambar2 kek dan masakan saya dgn gaya baru ( macam blogger2 lain yang power-shot giler gambar masakan dorang .... teruja dalam diam saya ... huhu )
Alhamdulillah ..... termakbul juga impian dalam diam... syukran YA Allah..

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant