Followers

Tuesday, October 25, 2011

...ada juga tempahan sempena Diwali ni...

Assalamualaikum ... ( moga anda dan saya dirahmati-Nya )

....kebanyakan anak2 kita sekarang ni sedang bercuti panjang ye ... riuh la rumah apa lagi disahut dengan suara mak-mak sama - macam tu la keadaan dgn rumah saya ni bila anak2 semua ada sekali ... aduhhhh

Tart Nenas Gulung - gebusssss
sempena sambutan Diwali kali ni ada pula tempahan masuk - rakan sekolah adik saya meng'order' biskut raya - tapi biskut raya ni untuk raya puasa tahun ini pun saya tak buat lansung..! takpe lah - dah kawannya minta tolong - buatkan juga .... tak banyak pun dalam 3 bekas beserta sebiji kek Marble Cheese saiz 6" round pan.

Biskut TART NENAS GULUNG ni - tak pernah2 saya buat seumur hidup kecuali pernah sekali menolong adik membuatnya masa zaman remaja sekolah dulu ... lepas tu tak pernah membuatnya dah sebab saya tak berapa memakannya - tak tahu kenapa .. dah tu pulak heran gak napa orang asyik sibuk bercerita pasal tart nenas ni setiap kali raya ... sedap sangat ke?

anyway, bila kelmarin saya membuatnya sendiri utk pertama kali dan menjadi pulak ( takle perasannnn...) - sedikit teruja la apatah lagi orang memujinya sedap :-) en. hby pun ada merasa sebiji dua .... btw, resepinya saya google je dan jumpa di MyResepi ( well - banyak version pulak resepinya .. )

Almond London 

Biskut-biskut bersama Kek Marble Cheese



No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant