Followers

Sunday, October 30, 2011

..dah masuk awal pagi Ahad - "Jang menang wehhh..."

Assalamualaikum ...

:-) ...... TAHNIAH NG9..!! Dalam harapan menggunung mengharapkan 'Ganu Kite' ... menang bergaya - rezeki menyebelahi 'Jang' rupanya .... tahniah jugak la pada Terengganu kerana bermain bermati-matian - takda rezeki tahun ni .... saya menyokong pasukan yang menang ...... hahahahaha ... hampehhh ya ....:p

hari sabtu takda entri sebab saya cuti dari memasak ....:-)
satunya - bf beli aje,
2. lunch - kawtim dgn kenduri kahwin
3. tea time - saya ketiduran kepenatan ...hihihi
4. dinner - en. hby offer diri beli dinner utk semua ... legaaaaaa ... lagipun penat bukan apa sebab saya mengemas rumah - kena susun atur dapur balik disebabkan keluarga baru yg gedabak tu .... :-)

..cuma semalam saya kata nak masukkan gambar menu gulai assam dan kerabu tauge & pucuk paku kan ...
ada gambar kerabu aje ... gulai assam dah jadi pekasam dalam perut ... tak sempat posing pun ... hehehehe



- 50 sen tauge
- 2 ikat pucuk paku
- 1 paket isi kerang
- 1 biji cili merah ( yg besar)
- 3 biji cabai burung
- 6 ulas bawang kecil
- garam & gula secukupnya
- 1/2 biji jus limau nipis
- kerisik kelapa secukupnya

cara saya :-
- tauge, pucuk paku & isi kerang dicelur ( berasingan )
- cili dan bawang dimayang halus
- kemudian satukan kesemua bahan2 di atas di dalam mangkuk, perisakan dengan garam, gula, air asam limau dan kerisik secukupnya ... dan hidangkan .... :-)

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant