Followers

Thursday, October 27, 2011

... nak cepat ke? quick & healthy bf anyone ...?

Assalamualaikum ...

... selalunya saya mulakan pagi saya dgn sebungkus nasi lemak yang dibeli di dapur tepi jalan dan satu mug of mild nescafe ... :-) tapi bila terlebih rajin saya buat bf saya sendiri - maklum le selepas anak2 semua ke sekolah tinggal saya sahaja di rumah atau kekadang en. hubby ada bersama ( bila lambat ke lokasi kerja ) ....
pagi ni saya buatkan Malay toast ala-ala French toast -  click for the recipe here ....

my 'malay toast' recipe is like this ...

beberapa keping Roti ( roti apa2 pun ok )
2 biji telur
secubit garam
1/2 sudu teh esen vanila
1 sudu besar fresh milk
CARANYA
...satukan ke semua bahan2 ini dan pukul hingga mesra,
celupkan roti tadi ke dalam egg mixture ni dan
toastkan dalam frying pan - balik2kan hingga
kedua-dua belah roti masak.
... biarkan sejuk seketika kemudian taburkan gula icing
di atas roti telur tadi ... boleh dihidang dan dimakan
bersama buah-buahan segar .... lagi menyelerakan..
jangan lupa secawan kopi atau nescafe ... 

5 comments:

  1. sedapnye huhu!

    Singgah dan follow. Dari segmen bro Ben :)

    jom singgah : http://kimie-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. salam kenal
    datang dari segmen bro.ben
    nampak sedap!!

    ReplyDelete
  3. w'salam semua - terima kasih kerana sudi menjengah ke blog kak rin ni ... sila2 lah mencuba resepi roti telur ni - simple dan mudah je membuatnya ...
    insyaAllah..kak rin singgah blog adik2 ya ...

    ReplyDelete
  4. tq sebab sudi terjah dekat blog pakjoe

    ReplyDelete

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant