Followers

Sunday, October 16, 2011

Tiramisu...kita raikan bersama - Mak & Iman ( kek harijadi)

assalamualaikum semua .... selamat pagi Ahad - dah sarapan ke? apalah agaknya sarapan pagi ni ya? saya bersarapan dgn beberapa ketul kuih, separuh nasi lemak & sekeping roti canai - adoiii dah sarat perut ni .. begitu lah mewahnya tiap kali berada di rumah mak - mak mewah dgn makanan..., dia rajin melayan makan semua orang - tak kira siapa yang datang bertandang ke rumah ( saya pun ikut jejaknya, suka menjamu makan )
...saya & anak2 masih lagi dirumah keluarga ( mak&bapak) sejak dari semalam - semalam meraikan harijadi mak & iman bersama-sama.

so, hari ini nak bercerita tentang persiapan kek-kek harijadi tersebut bersama sambutannya. saya mula membakar kek petang Jumaat - kek Marble & Tiramisu. Kek marble saya combine 2 bancuhan sekali ( eehmmm..not a good idea though - the texture a bit dry ...but the taste still ok )
for the tiramisu cake - saya masih guna cokelat moist cake as a duo ... malas nak buat sponge cake or guna biskut ke ...

tiramisu cake - cokelat cake - marble cake ...


esok paginya selepas dah lega dari 'big issue' malamnya ... saya mula membuat hiasan utk kek-kek tersebut. my idea was to have daisies all over de' mom's cake, and for iman's cake - i want to make fence around the cake ....

here goes ...





then .. time to finish the deco ...






Finally - done


MARBLE BUTTERVANILLA CAKE 


TIRAMISU CAKE

selanjutnya cerita masak-masak pulak di hari Sabtu tu di rumah mak - Menu saya Nasi Bukhari bersama lauk ayam masak merah tapi lauk ayam mak yang masak ... silappp ... lauk rendang daging mak yang masak, saya masak lauk ayam masak merah .... :-)
( to be continued - tetamu datang tu ... )

wokeh...sambung balik ..

menu malam tu, Nasi Bukhari, Ayam masak merah, rendang daging dan labu masak lemak - well - mmg bukan regu nasi nya kan .... tak kisah la ya.

Nasi Bukhari Ayam ( Rempah
 Bukhari Faiza ) ( saya )
Ayam Masak Merah ( saya )
Rendang Daging ( Mak )
Labu Masak Lemak ( terbaekk.- mak.)
Acara kemuncak - Bergambar ramai2 dan potong kek ...





Tammat ....

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant