Followers

Wednesday, October 26, 2011

...Happy 9th Birthday NADHIRAH

Assalamualaikum ... ( moga anda dan saya dirahmati-Nya )

al kisah baru-baru ni .... saya menerima panggilan telefon untuk 2nd interview kerja - but i didn't go ( aduiiiiiiiiiiiii .... bunyi mercun balikkkkk - pepagi ni lak deme sambung - tahan jer lahhh ) ... maka - terasa hati lah agaknya kakak ipar saya sebab dia yang tolong arrangekan interview kerja ni - well, i can't blame her - it's part of my fault too .... cuma saya kena ikut gerak hati saya untuk kali ini - ya, dah hampir nak masuk 7 tahun saya meninggalkan dunia kerja pejabat - makan gaji semua jadi nak mulakan balik like back to square one - itu yang membuatkan saya keberatan utk menghadiri selective 2nd interview ( rasanya besar harapan diterima bekerja ) - i just have got to follow my instinct this time ... lagipun post yang utk di-interview kali kedua ni adalah PA to OWNER OF THE COMPANY ( bukan saya minta dan tulis dalam interview application form tu - 1st interviewee yang tulis utk bahagian jawatan dipohon : PA) masa temuduga kali pertama tu jawatan yang saya tulis : Admin Executive jer

anyway,dipendekkan citer - adik2 saya membebel bagi nasihat kaw2 sebab tak pergi interview haritu ..... hmmmm ..... saya berpegang pada REZEKI ... ALLAH yang beri dan DIA yang tentukan - saya dah tekad utk fokus dalam bidang bakery ni esp. pembuatan kek - lagipun saya masih baru dan tak sampai setahun jagung pun tapi penerimaan orang terhadap kek2 hasilan saya amat memberangsangkan ( itupun saya tak market meluas lagi ) dan hopefully growing .... they ( org yang dekat dgn saya dan tahu kisah saya ) may not see it coming ( in this bznz ) but i am determine .. insyaAllah.

so, kaitan dengan cerita di atas dengan entry kali ini adalahhhhhh ..... :-) ( senyum dulu ) - saya menerima sms hari Isnin petang meminta utk buatkan sebiji kek harijadi dari seseorang yang saya tak kenali ... rupanya jiran kawan baik saya Shima - Puan JULAINA ni melihat kek2 saya di Facebook Shima, itu yang dia hubungi saya tu ..... saya terus katakan okay setelah berbalas sms ....
( morale of the story - rezeki ... Allah yang bagi dan usahakanlah ke arah itu dengan yakin )

HAPPY 9th BIRTHDAY NADHIRAH .... terima kasih Julaina ( balasan komennya di facebook : Julaina Zainol sesama kak...sedapppppp about an hour ago ·  ·  1 person )




Blueberry Cheese Cake ( BAKED )

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant