Followers

Wednesday, October 26, 2011

.... spare time - kita sembang2 je la ...

Assalamualaikum ... ( moga anda dan saya dirahmati-Nya )

hellooo.... buat apa selalunya memalam cam gini? rasanya hari ni saya macam relax habis - sempat brunch kat luar - cuci tempat rabbit ( btw, 2 ekor arnab saya dah ' pergi' akibat kesejukan agaknya - 3/4 hari kebelakangan ni kerap hujan lebat di sebelah petang bwa ke malam ) ... :-( rasa bersalah jugak sbb akibat leka dan sibuk dengan tempahan, terlupa seketika ttg mereka ...
anyway - macam saya cakap tadi.. agak santai saya harini hingga dapat update beberapa cerita dalam sehari ( macam sekarang ni la ..)

sekejap tadi saya blogwalking ke blog2 rakan2 dalam list - see what's new .. hmmm ... rasanya cerita home-made bun atau roti kembali naik seperti di blog Cik Mat Gebu - memang cantik dan terliur tengok cinnamon roll dia .... check it out here okay ... saya dah cuba 3 kali buat roti ( basic pulak tu ) - tak jadi jadi jugak! gerutu je hati - jangan tanya pasal napa tak guna breadmaker je sebabnya MEMANG TAKDA..! nak buat ... pakai original maker yang Allah anugerahkan iaitu 2 tangan ni .... :-) hihihi ..... tak jadi jugak ... so, i rest my hands dulu - see la.... if my desire comes around again .....;-)

... saya kurang bercerita tentang dunia luar atau apa2 isu berbangkit di negara kita di sini ya .... bukan tak minat dan bukan tak ambil tahu .... cuma malas nak mem'bahasa'kannya di sini sebab banyak lagi blogger2 di luar sana mendahului cerita berbanding saya - saya pakat tumpang baca sajalah cerita2 sensasi dan terkini semasa blogwalking - mmmmm ... Blog Ben Ashaari pun banyak cerita2 bagus dan update yang up-to-date .... singgah la sini ....

..nak kongsi sikit kat sini -

    
....anak-anak adalah anugerah dan amanah Allah kepada pasangan ibu-bapa, mereka adalah madu, mereka juga adalah racun, malah tika mereka dilahirkan bak umpama seperti kain putih utk ibubapa corakkan kehidupannya ... hitam ke ... putih ke ... warna-warni ke .... warna pelangi ke ... orange ke ....

how to: rainbow cake!
how to: rainbow cake!
Gambar hanya sekadar hiasan sahaja : http://www.omnomicon.com/rainbowcake

bila warna-warna itu ditangan kita sebagai ibubapa untuk mencorakkannya - wajar ke kita menafikan hak mereka pula untuk menentukan masa depan sendiri? bagi saya - ketika mereka kecil... ya, kita tentukan corak dan pembentukan hala tuju hidup mereka tapi bila mereka sudah pandai berfikir sendiri dan bila mereka merasakan diri mereka cukup dewasa untuk menentukan untung nasib - kita lepaskan lah tugas kita itu ke tangan mereka... bagi mereka ruang dan peluang .... kita hanya bertindak sebagai penasihat .. itu pun kalau kita bernasib baik mereka ndak mendengar .... :-]

renung-renungkan ... selamat beramal .... ( eh eh ke situ pulak .... hihihihi )

Doa-kan saja yang terbaik untuk mereka .....

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant