Followers

Monday, October 31, 2011

Puding Karamel bersira Fruits Cocktail

Assalamualaikum ...

Salam Pagi Isnin semua ... no Monday Blues ya .... :-) Sebentar tadi mengikut MHI TV3 - pengacaranya Elly Iskandar dan Wardina Safiyyah - rasa terhibur sangat tengok gelagat dorang berdua ni pasal makanan - topik pagi ni berkisar tentang makanan .... yang si Elly curi2 makan semasa bersiaran ( masakan daging dari Turki yang dimasak di perkarangan Sri Pentas dibawa masuk ke set untuk Elly - Wardina puasa rasanya ... sbb dia tidak menjamah pun )

Apa2pun pagi ni saya bersarapan lain dari yang biasa ( hmmm .. tekak tak ngam rasanya .. ) bukan apa sebab petang semalam saya masak penganan ni dan malamnya baru dapat menikmati ... so bawak ke pagi ni saya menikmatinya lagi - sejuk2 gitu ....

kalau nak tahu - ini lah FIRST TIME saya buat sendiri Puding Karamel ni - selalunya merasa orang lain punya  - well ... tak la susah sangat nak membuatnya cuma kekadang saya suka peram resepi atau peram keinginan - only one... fine... day or mood - instantly i get my gear going ... :-)

resepinya saya google search ( as alwaz ) dan tengok mana2 resepi dan gambar yang berkenan dan rasa yang terbaik pada pandangan saya ... so, saya mencuba resepi 'PUDING GULA HANGUS' seperti yang ditulis oleh SUE.HASUE - memang sedap sangat dan texturenya sangat smooth ... TERIMA KASIH banyak2 ya Sue Hasue Blogspot - sila klik di sini utk resepi penuh - kredit juga diberi kepada emee@myresepi.com - thanks semua ....




so, pagi ni rasa ambil la sepotong dua buat mengisi perut pepagi ni - errrrrr ... tu lah kalau dah biasa perut nasi lemak pepagi - yang ni ... mcam tak masuk je ... hahahaha ...

anyway, awal lagi ni - tak tau apa menu utk tengahari nanti - anak2 sekarang dah tak nak sangat menjamah nasi berlauk pauk selera kita ... :-( tu yg pening apa nak masak ... kalau2 hari2 ayam - dah muka ayam semua .. kesian lak kat en. hby - dah lah jarang makan di rumah ... asyik2 lauk ayam .... aduiiii .. kita yang pening di tengah2 ...

... jumpa lagi nanti ...

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant