Followers

Wednesday, October 12, 2011

...cerita semalam

.... nak cerita sikit - saya ni suka ke pasar malam like alwaz looking forward every Tuesday Pasar Malam di Taman SPPK, PP ... sebabnya saya suka membeli stok seminggu-seminggu bawang kecil, bawang besar, bawang putih kekadang halia, kentang, cili kering, belacan, asam keping dan sebagainya - barang dapurkan...

bukan apa, masa bujang dulu masa duk dgn keluarga, saya sering menemankan mak ke pasar malam ( dia pun SUKAAAA sangat pergi ke pasar malam - itu yang saya warisi dari mak kut ... :-) hehehe ) dan dia kalau bab2 membeli bawang - perfecto!! semua bawang2 nya cantik2 segar2 merah2 - kulit bawangnya nampak segar ... sambil memilih bawang2 atau yang adik beradik yg tumis dalam masakan tu - dia perturunkan petua pada saya untuk memilih bawang yang cantik .., sampai sekarang bila tengok bawang yang cantik - saya teruja sangat .... hahaha

..suka sangat tengok kulitnya yang licin, kilat dan merah


1 comment:

  1. ^_^

    http://pemudattbc.blogspot.com/2011/10/best-ke-dok-kutuk-rakan-sendiri.html

    ReplyDelete

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant