Followers

Wednesday, October 5, 2011

... Bengang a.k.a Fuming Inside & Mee Sup Bebola Ayam

...hari ni - lemau sikit :-( sebab otak berserabut mikirkan list kerja yang patut dibereskan tapi pepagi tadi bersiap awal sebab nak pergi ke salah satu pejabat govn-link, sebelum tu telefon dulu pejabatnya dari semalam sampai ke hari ini ...TAK BERJAWAB-JAWAB / TAK DIANGKAT-ANGKAT nya telefon tu ... i was so damned fuming inside .... apa nak jadi dgn dorang buat kerja niiiiii - bila kita komen lebih2 pasal ni nanti ada yg panas telinga dan melenting tapi hakikatnya ini lah.... :-( orang telefon sbb nak bertanya awal2 agar bila sampai di pejabat nanti - idak la ada dokumen yang tertinggal ke - dokumen lampiran tak lengkap ke ... itu pun nak berkira ke ...??? apa ... besar sangat ke sampai kena datang sendiri dan panggilan telefon tak dilayan??? saya ni mmg jarang atau susah nak melenting tak tentu pasal - mmg payah orang nak tengok saya memarah tapi benda sebegini - saya tak boleh tolerate .... dah la pulak tu - saya TAWAF lokasi pejabat tu ada la 4-5 kali sebab nak cari parkinggggg.....aduiiii...dalam hati saya pujukkkkk supaya bersabar dan beristigfar - dalam pada tu saya cuba gak telefon dari dalam kereta - takkk jugakkk berjawab.......!! Finally - i gave up ... i really gave up ....

SAYA FAHAM BUKAN SEMUA PEJABAT BEGITU, ( saya pun pernah kerja pejabat swasta selama 12 tahun ) - lagipun, pejabat ni Govn-Link so, kisahnya takda kena mengena directly dgn Pejabat Kerajaan - kawan saya ramai kerja pejabat k'jaan, semua baik2 je melayan ...

APA-APA PUN AKAKkkkk SABARrrrrr

anyway, layan la ya  Mee Sup Bebola Ayam yang saya buat semalam sebagai 'brunch' - hari ni takda mood nak masak - since anak2 balik sekolah nak makan saya buatkan nasi goreng ayam je tadi....

Cuba perhatikan perbezaan ini ...

Bebola ayam m'gunakan minced meat yang
diproses ( putih isinya )
...ini minced chicken meat saya kisar sendiri
bersama rempah ratus ( fresh - merah )
 So... marilah kita merajinkan diri untuk kisar sendiri di rumah daging ayam segar ya .... ( kalau rajin - boleh ler ...hehehehehe )

Mee Sup Bebola Ayam
Resepi - my Sdn Bhd, ikut suka apa saya nak taruh .... masak ni senang aje - susah2 beli je paket2 atau bunjut2 sup yang banyak di pasaran tu - then tumis dan rebus ikut citarasa masing-masing ...

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant