Followers

Saturday, November 19, 2011

... tak tanya pun ....

Assalamualaikum ...

hehehehe - selamat pagi semua .... rasa lain pulak pagi ni - kepala rasa lega kut sbb harini kira dgn rasmi saya gantung stereng keta, terkejar2 masa, bisiiiiiiing2 di pagi hari selama sebulan setengah - yeeeppppiiiii ...! ( eeeeerkkk kenapa tetiba teringat 'epi' )

tapi dengan rasmi juga kerja2 rumah saya bertambah :-( adoiiiii .....

dah tentu dapur kena berasap dari pagi sampai ke tengahmalam 24/7 .. lagi adoiiiii .....

tapi seronok jugak sebab tak perlu keluar masuk rumah dekat 10 trip sehari ..... yeeepppii yeeepppii ....

dah tentu saya ada banyak masa mengadun tepung dan butter mencuba resepi2 baru, ada masa lebih melayari internet mencari website2 masakan .... yeeepppiii yeeepppiii yeeepppiii ...

tapi anak-anak mesti berebut2 malah mencuri2 untuk melekap sama depan komputer ni .... lagi adoiii adooiii adooooiiii

dah tentu mulut saya bising pot pet pot pet sbb habis meja saya berterabur - kerja2 saya dikacau, mereka menjadi malas ..... hmmmmmmm ....

itu baru sikit - 'tapi dan dah tentu' .......

so, kesimpulannya - tak yah lah nak komplen banyak2, terima ajelah kehadiran mereka 24/7 dalam kehidupan kita kerana mereka anak2 kita, darah daging kita, suka duka kita, madu racun kita, kebahagiaan kita, kegembiraan kita, cinta hati kita, untung nasib kita di akhirat kelak ..... tapi tanpa hiruk pikuk mereka pun akan sepi senyap sunyi je hidup kita nanti .....

...errrmm ... terasa lapar lak nak makan carrot cake dgn cream cheese - ada ke lagipun??


kelmarin kawan sekolah adik ada buat tempahan kek lobak merah ni untuk dimakan masa dalam penerbangan bercuti katanya .....



...saya buatkan extra bancuhan untuk dimakan di rumah sebab dah lama tak makan - asyik buatkan utk tempahan saja ...
kek ni saya hadap sorang pun boleh - sebab suka sangat dgn texturenya yang lembut, tak berapa manis, penuh dgn kacang walnut, nenas, carrot, (kekadang saya letak raisins atau kelapa parut kering) apa lagi dgn cream cheese atasnya ..... sedappppp !

resepi yang saya gunakan hampir sama dengan resepi di SINI  cuma pecan saya gantikan dgn walnut, ground cloves saya gantikan ALL Spice, apple sauce saya tak guna dan gula saya kurangkan ke 1 1/2 cup.
( maaf saya tak rajin nak salin semula resepi ni )

selamat mencuba

Jumpa lagi !

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant