Followers

Tuesday, November 8, 2011

... Salam Aidil Adha & cerita pengorbanan ...

Assalamualaikum ...

Salam Aidil Adha :-) hari ini sudah 12 Zulhijjah dan hari terakhir HariRaya Qurban ( 13 Zulhijjah hari terakhir ).... memang HariRaya Qurban ini menuntut pengorbanan dalam konteks balik kampung - yg nak saya utarakan sikit ... dua orang adik perempuan saya tak dapat pulang berhariraya sempena Hariraya Qurban ni ... sedih jer kata dorang - nak buat macamana - yang di KL, suaminya keletihan nak balik kampung ( alasan...dia ) dan yang di Kuantan ... suami masih di tengah laut dan dia bersama2 anak2 hanya pulang ke kampung sebelah suami dia Segamat nun ...
dan seorang ibu di sini hanya berdiam dan cuba ceria utk mana yang ada saja di sisi..... :-(  itulah sebuah 'cerita' pengorbanan ya ... ? anyway, ...let's just leave it that way ya ....

so, hariraya ni pun saya tak masak beria sebab tak terasa sangat suasana hariraya itu .... banyak masa dihabiskan dgn tidur saja ... ntahlah .... anyway, utk hari pertama raya sebelah petangnya saya mengambil alih tugas di dapur masakkan parpu/dalca daging korban utk bapak - teringin sangat dia.. ( setelah mak tak berapa bersemangat .... tak tahu saya apa yang bermain di fikirannya .... ) - berselera jugak bapak makan, en hby pun tumpang sekaki makan bersama .... kemudiannya saya terlihat mak jugak menceduk dalca tersebut ....:-)

semalam .... sebelah pagi saya bersama anak2 minus en hby menghabiskan masa di ECO-PARK bersama dgn keluarga Pakcik Bongsu saya ... ada yang berjogging, ada yang bermain badminton ... ada yang menjamu mata melihat panaroma pagi, ada yang ber'exercise' .... bagus jugak tempat ni ....


.... memang nyaman tempat ini ....
..aksi model-model sukan tak bertauliah ... yeahhh tu dia...

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant