Followers

Tuesday, November 8, 2011

..petang ni kita ber'PAVLOVA' ya ....

Assalamualaikum ...

Amirah
:-) dah lama tak membuatnya ... so, semalam atas permintaan adik ( adik sepupu ) namanya Amirah Kamaliah saya buatkan la sebiji saiz besar utk acara jamuan makan2 sempena hariraya Haji di rumahnya ... si amirah atau mirah masakkan AYAM MALBERI ... memang perrrgghhh sedapppp ... hingga menjilat jari jemari ... ( haaa...tengok tu mirah - kak na puji melambung tu !)

tapi kan ... disebabkan kesuntukan masa nak menunggu PAVLOVA (no photos) tu totally sejuk dalam oven - saya terus bawanya ke rumah Mirah ... apa yang jadi? Well .. pavlova tu jadi lembut & a bit liat ( macam chewing gum manis jadinya tapi sedappp memang semua orang kata sedap )... hmmmm .. tapi tak puas hati betul akak ... so, hari ni - tengahari tadi saya buat lagi satu bancuhan pavlova tapi saya bahagikan jadi dua bahagian dan bakar .... kali ni memang menjadi dgn luaranya crust and crisp and sweet ... yummyyyyy ...yeayyyy ...

semalam utk mirah saya taburkan strawberries & blueberries, utk harini saya taburkan strawberries & oranges .... marvellousss ....

..untuk santapan sendiri & keluarga, saya drizzle je background pavlova tu dengan gula ising
sebab saya teramat kurang menggemari fresh cream ... ( cantik sebagai hiasan tapi muak bila dimakan )





resepi untuk Pavlova ini saya google search dan melekat kat sini 'joyofbaking' sila ke website ini utk resepi.




2 comments:

  1. mashallah sedapnyer nampak fruity pavlova. saya tak pernah buat pavlova tapi suka makan! hehe

    ReplyDelete
  2. :-) cubalah buat dik .. senang jer - ikut je resepi kat link tu ... dapat makan puas2 kan ...

    ReplyDelete

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant