Followers

Sunday, November 20, 2011

... raikan bersama .... Part III ( Familyku)

Assalamualaikum ...

... MALAM TADI - 19/11/2011, kami meraikan Harijadi kaum keluarga bersama-sama ... Pak8 ( pakcik bongsu ) menjadi HOST
... maka seharian semalam, bermula seawal sesudah subuh saya sudah memakai uniform utk berjuang di dapur! bayangkan hendak membuat 3 biji kek dan bihun goreng utk majlis tersebut ... lain2 makanan Pak8 saya sediakan ...
( masih lagi terasa kepenatannya hingga saat ini - just layan gambar2 di bawah ini ya ) ....wbg pun, it was worth the effort and everyone pleased ...

Bermula dengan kek ini ...


..dan akhirnya menjadi kek ini - CHOCOLATE ORANGE CAKE

Chocolate Orange Cake
Ihsan Resepi dari Blog Tiffinbiru aka Dapur Tanpa Sempadan
oleh Che Mat Gebu - sila klik sini utk resepi lengkap
TERIMA KASIH ya CMG ....
... diikuti kek yang ini pulak ....


...bertuah Farid, Mamanya rajin sangat buatkan sebiji kek lagi utk disambut bersama2 Tok8 dan Pakcik Hannan ... saja melayan sukan kegemaran Farid - baru2 ni Babahnya hadiahkan dia game macam PS2 tu - itulah dok dihadapnya setiap waktu ....

ButterCheese Blueberry Cake
kemudiannya saya sudahkan menghias kek ini ( waktu tu dah pukul 6 petang lebih - sempat ke ni ...)

Kek Tiramisu
( tapi tuannya tak hadir ke majlis yang diadakan )
.... sempat tak sempat - saya sempatkan jugak gorengkan ini ...

..goreng sempoi pun - bihun ni mendapat sambutan hangat
maksudnya cepat abih ... hehehhe
...begitulah keadaanya bila serentak perlu dibuat - saya jenis yang suka buat tempahan sesegar mungkin - meaning baked fresh - deco - deliver all within 24 hours or sometime less than that ...

jom - saya kongsikan bersama suasana jamuan harijadi tersebut yang mana mengumpulkan sebahagian kecil saudara  mara ( tapi memenuhi ruangan rumah ) yang tinggal berdekatan ...

dimulakan dengan '3 Stooges' ni .... ;-)
'de Birthday Boys 
Hannan - Pak8/Tok8 - Farid




..antara yang hadir

 





 juadah-juadah lain yang disediakan oleh tuan rumah -


nasi lemak ( Wah ), kuah durian ( Mak saya), Sate' ( Pak8)
Cakes ( Me )

...begitulah keadaan suasana di jamuan kami - ianya lebih kepada mengeratkan lagi silaturrahim sesama kaum keluarga dan sanak saudara ...

~ the end ~

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant