Followers

Saturday, August 6, 2011

1H1R (6) - TOM YAM UDANG HARIMAU

....sedar tak sedar dah 6 hari kita menjalani ibadah berpuasa...macamana? ok dah? dah dapat rentak...? :-) biasalah kan awal2 hari tu - melepek je - macam saya le .. now kira dah ok dah - bersemangat nak ke dapur memasak saja ... hari ni mmg teruja nak memasak utk berbuka sbb nengokkan anak2 dan suami berselera makan... anyway, perihal En. Suami saya ni - suka membeli di BR satu dua jenis lauk - alih2 penuh meja dgn macam2 pesyen lauk tambah dgn lauk kita lagi ... hmmmm ... yang licin lauk kitaaaa..jugakkkk...:-)

so, hari ni MAIN menu saya TOM YAM Udang Harimau ( ada jual plak kat pasar belakang umah ) dan Anak Ikan Kerapu Masak 3 Rasa ( bagi yg expert masak tu ... jangan gelak ya tengok resepi saya yg serba ringkas ... janji cepat dan ada rasa - itu Motto saya )



ini je bahan2 yang saya gunakan... dan kaedahnya..hanya rebussss saja ... well, by looking at the ingredients you all pun tahu apa nak buatkan ..oh ya, saya guna celery dan tomato saja sbb itu aje yang ada dalam simpanan - dan kalau yg beria-ia masak tu mesti nak adakan bawang besarnya, putik jagung la, cauliflower la dgn carrot lagi .... so, utk resepi saya diatas - itu aje yang ada .... heheheheh. Apa2 pun jgn risau, rasanya tetap sama - namanya pun tetap sama - TOM YAM..... wassalammmm...

cuba buat yea, so, takda alasan malas masak atau takda masa nak masak ya...adaaaa......t.kasih...

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant