Followers

Friday, October 19, 2012

Resepi Ayam Panggang Rosemarry ...

Assalamualaikum ...


Salam Jumaat semua ... dah hampir ke hari minggu kita ya..? Cepatkan masa berlalu - ermmm .. itulah orang dok asyik keluh kesah kan .. biarlah cepat atau lambat masa berlalu asal kita tidak membazir waktu ( peringatan buat saya tu .. ).

Hari ni memang cincai @ sempoi saya masak ... apalagi kalau tak lauk ayam ... :-( i think budak2 pun dah jemu apalagi mamanya ni ... tak kisahlah janji dorang mau makan kan ...

Menu tengahari more to western ... saya buat nasi mentega, Panggang Ayam Rosemarry with chicken sauce and mixed-salad with mild mayo ... saya cuma nak kongsi resepi Ayam Panggang Rosemarry saja ... perapan saya sendiri...

Jom - cek resepi dan gambarnya ....

Ayam & Rempah Perapan




Ayam separuh bahagian dada dibelah dua ( tak perlu buang kulit )
garam, white paper & black pepper kan isi ayam tersebut,
gaulkan bersama-sama ...

1 sudu besar cinnamom powder ( serbuk kulik kayu manis )
1 sudu kecil nutmeg powder/grated nutmeg
2 sudu kecil paprika atau pun boleh guna chille powder
beberapa tangkai Rosemarry & sedikit Thyme
50gm butter dipotong kecil2 utk ditaburkan atas ayam dan juga dalam bekas bekas memanggang ...

...perapkan seketika sebelum dibakar dalam oven




...dah siap :-) cuba k ...


No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant