Followers

Sunday, October 14, 2012

Red Velvet Cake

Assalamualaikum ...


..selamat pagi - hari Ahad dah ya, esok hari Isnin dan kebanyakan sekolah menjalankan peperiksaan akhir tahun sesi persekolahan 2012 pada minggu baru nanti ... begitu lah dgn semua anak2 saya - ok, kita cerita kek la pulak ya ...





..kawan saya si Ijan suda tergodalah dengan Blue Red Velvet Cake ( klik sini ) yang saya postkan di wall FB saya :-)) so, kelmarin dia pun order la nak kan sebiji - yang besar punya .... take a look here -



...tapi  saya buatkan Red Velvet biasa sebab yang berkaler Biru Merah tu hanya untuk makan sendiri dan experimen saya saja :-)) saya belum nak commercialized kannya lagi ...

...fakta yang hendak saya kongsikan di sini mengenai kek RV saya ini, memandangkan ramai bertanya kenapa kek saya tidak merah menyala seperti 'merah red carpet' adalah kerana saya tidak menggemari penggunaan warna ( walaupun edible ) berlebihan dalam kek saya - itu kekdah saya. Saya rasa tidak perlu terlalu mengikut resepi ( yg libatkan warna-warna ) untuk kek kita nampak cantik .... biarlah cantik dan sedap dimakan dari cantik sedap mata memandang tapi rasa tidak terasa .... kan..? betul kan...?

THANKS IJAN DEAR...!




No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant