Followers

Tuesday, December 13, 2011

... dulu sakit sangat, sekarang tak rasa apa pun

Assalamualaikum ...

... baru 5 hari berlalu dah boleh bukak 'clamp' Farid. Itulah ceritanya ... berkhatan zaman cyber ni memang tak rasa sakit dan cepat sangat dah baiknya ... mak bapak pun tak susah menjaga apalagi berpantang ... ubat tahan sakit, antibiotik semua siap ada ...

... teringat zaman si abang sulungnya, Azrin - sampai sekarang saya fobia sesangat bila teringatkan dia berkhatan kira2 8 tahun dulu .... berkhatan cara potong dgn gunting dan jahit dgn jarumm...Allahhhh ... bila teringat dia menangis tersedu2 sambil anunya dikerjakan oleh HA hospital ... hati ibu mana yang tak sayu melihat anaknya terlantar diperbuat begitu ... haissssshhhhh ....

... tu sebab bila turn Farid ni ... saya masih terbawa2 peristiwa 8 tahun sudah walaupun saya dah dengar yang cara berkhatan 'clamp' ni tak sakit dan potongnya pakai laser ... canggih dah kannn ...

... anyway, alhamdulillah semua dah selamat dah,  saya ada 2 orang je anak lelaki - selamat .... :-)

... bersiap sedia dengan kain pelekatnya ...

bersama dengan 2 orang lagi sepupu ( anak adik bongsu saya ), Amir dan CWan

... relax jer untuk disapu ubat bius di'anu'nya ...

... mamanya yang lebih suspens ...

... alhamdulillah - selesai ....

... boleh tersenyum lagi lepas berkhatan - katanya macam digigit semut 6 kali ..
( .... merujuk pada bila dicucuk jarum kat 'situ' )

.... semua lulus 'with flying colors' - tak sorang pun menangis ...!
.... pada ibubapa diluar sana yang anak2 belum berkhatan lagi, eloklah buat cara 'clamp' ni - insyaAllah ... semua mudah. Tak susah menjaga dan senang tak berpantang sangat ( pada saya la ... ).

... di Ipoh ni, klinik swasta.... cuma sediakan RM150 sahaja utk berkhatan cara 'clamp' dan potong laser ni. Namun di KL atau tempat lain, tak tahu lah akak ... citer rakan baik saya, Eli ttg anaknya berkhatan clamp di KPJ KL - kopak RM700 .... gulppp ... terkedu jap akak ... mak aiii .... mahalnya ... rasanya clamp tu sama je bendanya ... anyway, janji anak2 sihat dan kita tak susah menjaganya - sediakan aje la FULUS yaaa...

.... the end ....

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant