Followers

Monday, December 26, 2011

Fatty and Cheezy Holiday - Cheese Cake ya ....

Assalamualaikum ...

Yupppp ... fatty and cheezy holiday i must say ...;-) 2 hujung minggu ni saja dah berapa biji cheese cake saya buat ....
... alhamdulillah saya senang sekali jika ada yang mahu menempah kek keju, tak kiralah apa perisanya - kerana kek keju ni amat menyamankan dan memakannya pun kena alah-alah malu gitu ... sebab sifatnya yang lembut, manis2 masam manja haaaa .... ^__^

- tempahan ini datang dari kawan saya ANA, yang ada membuat tempahan 2 biji kek baru2 ni - Ana ni tiap kali balik bercuti ke Ipoh, insyaAllah adalah dia menempah sebiji dua utk dimakan bersama keluarga ... tapi, kali ini..tempahan ni sebenarnya dari kawan pejabat Ana berurusan - Ana lah, siap promote lagi kek2 saya kepada kawan-kawannya di KL.... thanks so much ya Ana ..



saya menggunakan round pan 7" dengan resepi untuk 1 bancuhan adunan sahaja .. andainya ada yang perasan yang kek2 keluaran dapur saya jarang sangat - NO, memang tak ada menggunakan fresh cream sebagai fully body cake deco - itu bukan style/cara saya ... ( cuba google cheese cake English style - dorang pun hardly use fresh cream utk menghias keseluruhan kek ... )

:-) rajin-rajin la google search for the above cake recipe ...

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant