Followers

Monday, April 16, 2012

... Kek Pandan Kastad (II)

Assalamualaikum ...


... kek pandan ini sudah menjadi kesukaan anak2 - rasa keknya yang lembut dengan bau wangi pandannya - kastadnya pun lembut dan manis yang menyenangkan ...

kali ini saya tak menggunakan tepung Hoen Kwee sebab ( yang sebenarnya terlupa nak beli ) - so, tergamam le kejap sbb malas nak keluar membelinya, jenuh saya google search untuk resepi alternatif bagi tepung HK ni ... last2nya saya berekseperimen la dengan menggantikannya dgn tepung kastad - wallahhhhh... tak menghampakan rasanya tetap enak dan lemak!

kebanyakan resepi Pandan Layer Cake ni sama sahaja dalam blog2 masakan yang ada - since they Copy & Paste, so - kindly google for the recipe ya cuma apa yang nak saya kongsikan adalah sekiranya kita takda stok Tepung HK ni, bolehlah digantikan dgn TEPUNG KASTAD - saya dah cuba dan hasilnya tidak mengecewakan lansung :-)

Kek Pandan Kastad

... kek ini takda lapisan sbb ianya lebihan bancuhan so, saya jadikan satu lapisan sahaja ....


No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant