Followers

Friday, April 13, 2012

Kek Kukus Ayam untuk Sarapan Pagi ini ....

Assalamualaikum ...


...alhamdulillah - bertemu lagi di pagi Jumaat yang aman dan dingin ini sambil ditemani celoteh2 hangat, bingit namun menghiburkan oleh 3 orang yang femes ini + beberapa watak di corong radio SINAR FM - siapa lagi kalau tak KRILL, SY, KE ..... :-) most of the time saya tergelak besar sorang2 dalam kereta dengar celoteh dorang then sambung ke rumah pulak ... aduiiii ... :-)

...semalam saya memang kemaruk rajin memasak walaupun mood 50-50 tapi bila teringat nak sangat makan 'dia' saya ... buat jugak walaupun waktu dah melewati tengah malam ..... nasib ler ... hehheehe. Sebelum ni saya dah pernah buatnya tapi itu dulu - tahun lepas kut so, bila teringat balik terus leer otak ni suh buat jugak2 - KEK KUKUS AYAM, original resepinya kalau tak silap dari Chef Zubaidah Che Pa then melarat ke Rinn Chan then MamaFami dan seterusnya ...... kalau nak resepinya boleh google search nama2 di atas atau klik saja kat SINI ( MamaFami's ) .... ( maaf kalau bukan resepi saya originalnya, saya tak buat Copy & Paste .. lebih selesa buat LINK saja )

Kek Kukus berinti Ayam
ikutkan original resepi menggunakan daging tapi saya suka ayam so, jadilah Kek Kukus berinti Ayam ... acuan untuk kek ini menggunakan aluminium foil yang kecil2 tu tapi saya takda stock so instead saya guna .... errrrmmmm ... kasi creative sikit - saya guna acuan tart yang saiz besar - ting! :-) senang nak kukus banyak2 sikit dalam periuk kukus 'baru 2x guna' saya .... hehehe ...


... jadi inilah sarapan saya pagi ini - kenyang dan enak juga dicicah dgn cili sos / tomato sos. Jangan lupa mencuba utk kelainan sarapan kita ... ya.

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant