Followers

Saturday, February 25, 2012

... Talam Roti Gandum

Assalamualaikum ...

...sejujurnya, saya penggemar kuih tradisional yang bersantan dan manis semua tu - cumaaaa... rasa tak rajin dan tak mahu utk belajar membuatnya ( hurmmm....), ntahlah macam takda seru nak membuatnya sbb saya rasa macam renyah aje ... betul la kan ... saya cuma suka beli dan makan saja ... aiyoooo

...tapi sejak akhir2 ni, macam terpanggil pulak utk membuatnya dan mempelajari 'sendiri' membuatnya esp. yang talam bertalam ni - sebabnya dah ramai tayang-tayang kat blog, kat fb dan tak kurang jugak terima sms mengajak sertai kelas kuih talam ni ... minta maaf, buat masa terdekat ni saya tak berkesempatan utk menyertainya - faktor masa - faktor keadaan rumahtangga yang menghadkan penglibatan saya utk aktiviti di luar sana ..

...apa2 pun saya cuba buat sendiri dan setelah melihat cantiknya dan macam enak sahaja 'Talam Roti Paun' di 'rumah' kak Azlita of Masam Manis .... maka terhasillah kuih TALAM ROTI GANDUM saya - inspired by blog Kak Ita...sini but of course her hasil kerja sangatlah halus dan teliti - GORGEOUS..!


so -  this is my version of Talam Roti Gandum ( since i used Wholegrain Fibremeal Bread )


















... hurmm... anak2 macam suka jer makannya, dah tinggal sedikit potong je lagi ( buat siang semalam ) ... boleh cuba membuatnya untuk minum petang anda pula ya ... resepi as per 'link' di atas ...

- thanks so much kak Ita :-) your food re-creations truly inspire me!



No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant