Followers

Wednesday, February 8, 2012

...ada perkara kita kena berguru & for that ... i rest my case for now

Assalamualaikum ...

... dah 2 hari saya berkampung di dapur pagi petang siang malam .... naik lembik dan letih badan ni .... semata-mata tak puas hati dgn hasil kerja. saya nak jugak ianya jadi - kenapa orang  lain first time buat menjadi - kenapa saya tidak???

... benarlah, ilmu perlu dipelajari malah kena berguru pada yang bijak pandai agar segala petua dan tips dapat diperolehi dan diamalkan. saya bukannya degil - bukannya sombong - bukannya dah terer ... tapi saya degil bersebab - cara saya, mesti cuba dulu - kalau gagal, cuba lagi, gagal jugak ... cuba je lagi - gali lagi ilmu, cari lagi petua ... mesti ada somewhere ...

... alam boleh menjadi guru pada kita, pengalaman juga boleh menjadi guru kepada malah kegagalan juga boleh menjadi guru kepada kita ...

... berguru atau tidak - jangan putus asa .. itu saja resepi kejayaan ..

... ceritanya ... ini -


... saya mencuba membuat macarons - ntah kali yang keberapa ntah saya membuat macarons dan lihatlah hasilnya di atas - dah tentu saya tak puas hati..!! mana cantiknya tapi lebih baik dari yang sebelum-sebelumnya yang tak ber'kaki'lah, yang bergelembunglah, yang pecah2 lah ... :-(
... puas saya google balik website yang ada 'step by step' buat macarons - saya ikut bulat2 tapi hasilnya tetap hampehhhh.... sedeyyy + penat tau....

... untuk sekian kalinya, saya cuba juga lagi - sukat putih telur, sukat gula, sukat serbuk almond betul2 guna digital weighing machine - cuaca memang tahap gaban panasnya ... memang sesuai sekali mengeringkan macarons - cepat saja macarons bercengkerang - hati pun girang - pasti hasilnya brilliang ... eh eh silap ... brilliant ... hurmmmmmmmmmmm - jenguk dalam oven - hampa jugakkkk...:-((((( ada yang menjadi tapi senget kakinya, kebanyakkan kakinya pecah2 dan ruang anginnya besar ... tak tau saya tang mana lagi tak kenanya ....


....hanya beberapa biji ini saja yang elok le sikit rupa parasnya .... tapi tak puas hati jugak ... errrrmmmm ... nampak gayanya kena berguru pada yang pakar jugaklah kalau tak jadi jugak macaronnya ... but for now - I REST MY MACARONS CASE ..

....watammat - wasalam ...

''what do u guys think?"



No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant