Followers

Monday, February 6, 2012

Happy Birthday Hani - Moist Choc Cake

Assalamualaikum ...


... cuti Maulidur Rasul baru2 ni, adik yang duk KL balik Ipoh untuk semalam ... lama pun kami tak jumpa, dalam pada tu ada dia menempah sebiji kek harijadi anak daranya ke 17thn ... hmmmm - cepatnya masa berjalan. Anak sulung kami sebaya, anaknya perempuan, anak saya lelaki .... tarikh lahir Hani 04.02.1995, tarikh lahir Azrin 14.03.1995 - lebih kurang sebulan saja jarak usia mereka :-) masih saya ingat lagi ketika adik saya sedang sakit untuk melahirkan ( di Hospital Ipoh tika itu ) ... saya dgn perut boyot, terkedek-kedek berjalan menuju ke wadnya untuk melawat ... tika itu, dari jarak jauh makbapak dan adik ipar saya memerhati saya berjalan menuju ke arah  mereka - selok sampai .... mereka bersuara - lepas ni giliran mak buyung ni pulak - macam dah tak larat nak bawak perut besor tu ... hehehehehe.

...dah 17 tahun peristiwa itu berlaku, rasa macam tak percaya pulak yang anak2 kami dah besar2 belaka tapi adik saya masih punya baby, yang paling bongsu la tu - baru berusia 2 tahun ... dan dia punyai 6 orang anak ...

...anyway, kek harijadi Hani ni adalah Moist Chocolate Cake with cream cheese layer ... saya improvise resepi MCC ni dan ramai pula yang menyukainya ....

Moist Chocolate Cake with Chocolate Ganache

...fondant lettering & Deco
layer with cream cheese ... yummeyyyyhhh



No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant