Followers

Tuesday, September 6, 2011

Salam Aidil Fitri semua....

..sudah 8 Syawal hari ini - dan saya masih terkial-kial mencari rentak untuk berblog ( meng'update mana yang ketinggalan ketapi ...hmmm ) semula. Once stop - thousand reasons given to justify laziness .. duhhhh... sorry about that ...

sesungguhnya tahun ini ...hariraya sangat indah dan meriah dgn kepulangan semua adik beradik beraya pertama di rumah keluarga saya 0 sudah tentu yang gembira adalah kedua ibubapa cuma yang ralat - seperti tahun2 yang sudah, saya terpaksa beralah beraya dulu dgn keluarga sebelah suami ( sebelah taman aje .... ) - rindu giler saya bila terkenangkan kemeriahan yang teramat bila beraya di rumah keluarga sendiri - keluarga belah saya besar ...adik beradik 6 orang - cucu2 dah ada 23 orang dan semuanya hampir sebaya mengikut kategori - 1. bayi, 2. kanak2 dan 3. remaja ..... memang meriah giler dan huru-hara sama ...

namun - saya beralah dan tak banyak cakap bila en. suami tidak mahu beraya pertama bersama keluarga saya - sebenarnya saya faham mengapa begitu ..... keluarga adik beradik suami mmg rapat tapi berjumpa berkumpul boleh dikatakan setahun sekali sahaja .... :-(  hariraya tu je lah ... walaupun tinggal dalam ipoh sahaja .... so, pada hariraya pertama semua berkumpul - bertukar cerita - makan2 - bermaaf-maafan - bergambar kemudian pulang bawa haluan masing2 ..dan kami pulang ke rumah keluarga saya yang hanya dalam 20min perjalanan .... dan saya akan berkampung di situ paling lama 3 malam ... :-) sebbaik itu la pengubat sedih saya tak dapat merasai hiruk pikuk pagi raya di rumah ibubapa.

tahun ni pun - tak sempat bergambar satu family .....huaaaaa ....

 ( malas la nak sambung citer ..... ) .......

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant