Followers

Tuesday, February 19, 2013

Rendang Ayam Rosemary

Assalamualaikum ...


...hari ni mereka masakan lagi .... pergi ke pasar pagi tadi tak jumpa pulak daun kunyit ... parah tuh! kat pasar tak da daun kunyit ... kekadang kalau ada berjual, 2 helai besar kecik daunnya mencecah 50sen - 70sen ... kat KL tak tau la plak berapa harganya .. mesti lagi mahal kan ... pernah cuba tanam tapi tak mau hidup, asyik kena makan dgn ulat daun jer ... hmmmmm

...dah lama tak buat rendang ayam ( kat umah ni - anak2 semuaaaa muka ayam..! :-( ikan lansung tak pandang ... bila masak berkuah, kuah kontang, tinggal la ketul2 ikan tak bermakan .. bukannya murah pun ikan2 sekarang ni .. ), tu yang teringin nak makan tu ... saya memang kalah dgn rendang ayam, mau 2-3 pinggan saya layan tanpa disedari .. lebih2 lagi kalau MAK yang masak ... pakat ratah2 je isi ayam tu ... heheheeee .....

...takpe, takda daun kunyit pun takpe - serai ada utk bagi bau wangi rendang tu kan ... tapi kan, dalam fridge ada lagi daun ROSEMARY segar/fresh ...so, tak salahkan saya masuk dalam rendang ayam tu ... ;-) hihihihi...

so, jadilah Rendang Ayam ROsemary macam kat bawah ni :-)


...resepinya senang saja macam kita masak Rendang Ayam ( Perak ) cuma daun kunyit digantikan dgn herba Rosemary dan saya tambah 1/2 cawan susu segar ke dalam masakan bersama 1 cawan pati santan utk daging ayam bahagian dada penuh .... ( maksudnya saya hanya guna separuh ayam bahagian dada ke atas yang bersama 2 kepak tu ... )

...anak2 memang bertambah2 makan dan nasi tengahari tadi mmg tak berbaki lansung ... ^__^ alhamdulillah

Sila klik kat link bawah ini untuk RESEPI RENDANG AYAM SIMPLE saya ...
http://daridapurrin.blogspot.com/2011/08/1h1r-rendang-ayam-simple.html



No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant