Followers

Wednesday, February 20, 2013

Cream Puff with Coconut Creamcheese filling

Assalamualaikum ...



 ...nak layan jangan tidur petang lagi hari ini - saya cepat2 ke dapur dan rajinkan diri membuat cream puff ni .... tak buat banyak hanya separuh bancuhan sahaja. Resepinya saya google dan terus google dan hampir 99% sama sahaja resepinya - well, copy & paste .. what to expect kan ... :-)

so, i decided to share resepi dari Blog Cik Mat Gebu kita tu ....SINI atau http://www.tiffinbiru.com/2010/10/cream-puff-with-custard-cream.html sila la klik utk melihat resepinya ya .... :-)




- Yang nak saya kongsikan hanyalah resepi krimnya ... haaaa - yang ini memang ORIGINAL dari dapur saya ya .... ORI tau ... sbb saya kan 'hantu cheese' = bab2 krim ni must come from cream cheese and the taste .... wallllaaaahhhhh ... manis2 masam gitu ....eerrrrmmmmm sedapppp ....




Coconut Cream Cheese filling
150gm cream cheese
75gm butter/margerine
3 tbspn Hawaiian Coconut ( terdapat di kedai barang2 kek )
3-5 tbspn icing sugar
1/2 tspn vanilla essence

- putar dgn hand-mixer ke semua bahan2 (kecuali Hawaiian coconut) di atas hingga sebati dan mesra kemudian barulah dimasukkan Hawaiian Coconut dan kacau hingga mesra ... itu aje, kemudian boleh disapu sebagai inti cream puff kita tu .....

- selamat mencuba ^___^


*** psssttt - policy saya, saya cuba mengelak dari COPY & PASTE resepi dari rakan2 blogger ke dalam blog saya ... saya cuma sertakan LINK saja untuk rujukan anda sekiranya berminat utk mencuba resepi tersebut .... ( kredit saya utk mereka )

sekiranya resepi itu hasil olahan dari saya ... ya, baru saya perturunkan di sini .... harap maklum


No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant