Followers

Sunday, July 31, 2011

1hari 1resepi Di Bulan Ramadhan - Mukadimmah

...SALAM RAMADHAN AL MUBARAK semua, Alhamdulillah kita akan menjalani ibadah berpuasa pada esok hari, 01.08.2011 - saya sudah pasang niat awal2 lagi untuk berusaha juga menunaikan solat tarawikh di masjid berdekatan. sebelum ini tidak berkesempatan dan kesampaian memandangkan keperluan utk berada di rumah menjaga anak2 yang belum biasa ditinggal-tinggalkan di malam hari. INSYAALLAH - tahun ini harap tertunailah....:-)

sempena bulan Ramadhan yang mulia ini juga - di tahun ini, di tahun saya bergiat cergas di blog saya akan cuba berkongsi resepi-resepi yang mudah dan ringkas dan pastinya enak utk juadah berbuka puasa nanti. bagi saya, nak tak nak, kita sebagai seorang isteri/ibu perlu juga memasak walau satu jenis lauk pun cukup lah untuk santapan juadah berbuka nanti. memang lah payah kalau kita bekerja dah tentu masanya terbatas ditambah keletihan seharian berpuasa - then nak memasak lagi - adehhh...saya pun pernah melalui pengalaman ini selama 12 tahun bekerja dahulu, tapi kini dah masuk tahun ke-6 saya pencen pilihan sendiri (heheheh...) tak kurang hebat jugak bagi surirumah seperti saya yang 24/7 di rumah 'bekerja' menjaga rumahtangga ....

apa2pun kita cuba la ya ... biar simple masakan tu, waima goreng telur bubuh kicap dan sos tomato pun, bagi anak2 kita dah rasa syurgaaaa....sungguh..!!

so, jangan lupa ikuti saya di sini utk 1hari 1resepi - resepi2 (kalau rajin mungkin ada lebih dari 1 resepi..;-) wink..wink...)masakan yang saya sering masak utk keluarga..saya yakin ada di antaranya ada persamaan dgn anda di luar sana, walaubagaimana pun itu tidak menjadi masalah kan .... niatnya untuk berkongsi resepi .... :-)

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant