Followers

Monday, December 16, 2013

Tapai ...

Assalamualaikum ...


... saya suka makan tapai tapi orang kata orang perempuan tak elok makan tapai ( banyak ) tapi saya suka makan tapai le ....

... di majlis kenduri kesyukuran utk keluarga sebelah bapa saya, saya jumpa tapai dalam daun getah ni .... hurmmmm ... 1st time saya jumpa yang dibungkus macam ni ... selalu saya makan/jumpa yang dalam daun pisang atau pun dalam bekas plastik ... tapi rasanya tetap sama jek ... so, tiada beza pada rupa dan rasa cuma saya kagum la jugak orang dolu2 ni sangatlah kreatif kan ... dalam daun getah pun boleh dijadikan bekas yang sangat unik ( pada pandangan orang sekarang spt saya ...ngeee )




..nak resepi..?? maaf .. saya takda resepi dan saya tak pernah buatnya ... saya hanya tahu makan dan order saja ... hehehehe. Orang kata banyak pantang larang kena ikut masa nak membuatnya ... kannn?




... honestly, saya mmg suka tapai .. tak tau la kenapa ... tapi ianya mmg sedap apalagi di makan dengan ice cream vanilla ... errr ... pernah cuba tak? pernah rasa...? I tell youuu ... memang terangkat rasanya... ..! cuba nanti ya ....




No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant