Followers

Friday, March 22, 2013

SPM .... anakku

Assalamualaikum ...

..alhamdulillah, semua matapelajaran lulus tapi tiadalah straight As, anak2 saya sederhana sahaja pencapaian akademiknya namun tidak juga saya gusar ... saya membesarkan mereka seadanya dan tidak pernah memaksa mereka belajar bertungkus lumus utk skor cemerlang UNTUK SAYA .... bukan itu cara saya .... tidak pernah mahu menekan mereka tapi mereka sendiri faham apa maksud 'cemerlang' itu ... hanya doa saja saya iringkan utk mereka mengharungi hidup ini ....

Sesungguhnya perjalanan anak-anakku masih jauh lagi, masih ada banyak peluang mencipta kejayaan, mencipta kecemerlangan namum kecermelangan yang diharapkan biarlah yang boleh membawa Ingat kepada Allah, Ingat kepada Kematian ....sentiasa... dan segalanya akan menjadi mudah ... itu janji ALLAH swt.

... "CARILAH KEREDHAAN ALLAH, BUKAN PENGHARGAAN MANUSIA"

kata2 ini saya titipkan C & P dari FB UztazPahrol Mohd Juoi -

Pahrol Mohamad Juoi · 53,530 like this
13 hours ago ·
Anak-anakku jika kau ingin menggembirakan aku dengan keputusan peperiksaan mu yang cemerlang, ketahuilah aku tidak akan gembira dengannya... aku hanya gembira apabila ilmumu dapat dimanfaatkan untuk taat kepada Allah dan berkhidmat untuk manusia!

Anak-anakku, jika kau rasa aku akan bersedih dengan keputusan peperiksaanmu yang tidak cemerlang, ketahuilah aku tidak akan bersedih... aku hanya sedih sekiranya kau gagal bersabar dalam menghadapi takdir Allah setelah gigih berusaha!

Berjaya jangan sampai kau berbangga.
Gagal jangan sampai kau kecewa!
Carilah keredhaan Allah, bukan penghargaan manusia.
 
 
Ini juga menjadi pedoman saya - in shaa Allah ....
 
 
 .... Selamat Malam Semua :-)


No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant