Followers

Friday, June 7, 2013

Mari Membuat Bunga Gum Paste - Mengadun Bunga-Bunga Cinta ....

Assalamualaikum ...


Allah ... dah lama pulak tak update blog ni ya ... nak cerita banyak yang lepas2 pun dah basi kut ... yang nyata ada beberapa perkara yang 'happening' sepanjang peninggalan blog ku ini ...

takpe la - saya start dengan citer bunga-bunga cinta dulu - minggu lepas .. saya mengadun bunga-bunga cinta utk dibuat contoh untuk kek perkahwinan sabtu ini nanti ... saya menyukai bunga2 dari gum paste atau fondant ... saya senang mengadun bunga-bunga dari bahan2 ini daripada mengadun bunga2 buttercream ... sungguh saya tak pandai lagi menggunakan buttercream ... sbb itu saya menyenangi fondant yang dibuat sendri sbb senang nak diuli dicanai dan re-do .... *__^

jom - kita jamu mata dgn hasil2 kerastangan saya ....








Sebenarnya saya baru beli ( dan menambah ) peralatan untuk gubahan bunga menggunakan gum paste atau fondant - itu yang bersemangat utk mencubanya dan menambah-baikan skil gubahan gum paste ini ... ^__^

"Happy Viewing"


No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant