Followers

Tuesday, January 29, 2013

My 1st Wedding Cake ..!

Assalamualaikum ...


...lama bebenor tak bersembang di sini yek...? alasan 'cliche' ( klise ) - sibukkk .. busy ... itu la pun tapi sungguh memang sibuk aka busy cuma tak tau tang mana yang sibuknya ... hehehehe ...

...neway, bermula Khamis minggu lepas mula kesibukan terasa ... sebetulnya hari minggu baru2 ini dipenuhi dengan acara majlis perkahwinan anak mak saudara saya aka sepupu saya iaitu Zarif Che Hashim ... perkahwinan pertama dalam keluarga Wah dan Wak ( aunt & uncle ) ... Khamis malam diadakan majlis tahlil dan doa selamat, Jumaat - majlis akad nikah di Taiping ( pihak perempuan ), Sabtu - majlis di pihak perempuan berlansung di Dewan Perbandaran Taiping dan Ahad - majlis menyambut menantu di pihak kami - lelaki yg berlansung di Dewan Bulan Sabit - Taman Ipoh.

...since ini majlis sepupu saya ( yang pernah saya jaga sewaktu mereka kecil dulu ) - saya menawar diri utk sponsor kek perkahwinan pada hari Ahad tersebut .. actually, cuak jugak hati sebab tak pernah lagi saya buat kek utk majlis besar sebegini ( wlpun seblum ini ada yang nak menempah cuma saya belum bersedia menerima tempahan ) ... tapi sahut cabaran ... bila lagi kan? kalau tak sekarang ... tambahkan lagi kemahiran ...

...keknya adalah BUTTER BLUEBERRY CAKE dgn buttercream frosting dan dihiasi dengan bunga-bungaan dari fondant yang saya ulit sendiri hingga tak tidur malam hingga ke pagi hari majlis berlansung .... nak cerita lebih pun dah agak lemau ceritanya ... kita layan gambar2 dan caption aje la yea .. ^___^

2 tier Wedding Cake
 

Me & Fiqah with Pengantin - Zarif & Faisya


Pengantin bersama kedua IbuBapa dua-dua pihak bersama Datuk Bandar Ipoh & Datin

Me with anak2 ponakan - yang kerek memanjang     


No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant