Followers

Wednesday, March 14, 2012

Basic Cake Class - permintaannya

Assalamualaikum ...


...saya sebenarnya takda tauliah nak mengajar orang buat kek ni, pergi kursus atau kelas 'baking' pun boleh dikira berapa kerat aje ... saya jenis 'self-taught' atau belajar sendiri - agaknya anugerah Allah nak beri bakat terpendam dalam buat kek kat saya ni .. ;-)

...anyway, Pn Hatijah bersungguh2 mahu saya mengajarnya buat kek - lagipun katanya nak belajar kat orang lain - mahal sangat ... hmmmm ... saya maklum tu, iyelah - orang tu pun pergi menuntut ilmu dan berbayar, sudah tentu dia akan mengenakan bayaran yang setimpal dgn kepakaran yang diperolehi ... takpelah

...saya ikhlas mengajar Cik Tijah ni, harga pun saya tak berkira sebab saya tunjuk ajar 'by experience', my 'try & error' - my semangat dan sikap tak putus asa utk terus mencuba ...

...so, saya ajar yang basic2 saja membuat kek ni - tiada hiasan atau deco atas kek yang gah sbb awal2 lagi saya bagitahu yang saya takda pengalaman nak ajar hiasan kek dari buttercream ( sbb kurengggg mesra dgn buttercream ni ... hehehehehe )

aksi-aksi dan kek-kek yang tercipta ...

Cik Tijah sempat berposing ...hehehehe

Chocolate Cheese Cake

Siap bahan2 utk buat carrot cake

Carrot Cake hasil tangan Cik Tijah

Moist Chocolate Cake

Saya & Pn. Hatijah

3 jenis kek yang berjaya dihasilkan

Terima kasih atas kepercayaan yang diberi ....


No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant