Followers

Monday, September 16, 2013

Resepi link : PECAN Butterscotch HEAVEN CAKE with Butterscotch Frosting ...!

Assalamualaikum ...


.... My first time buat kek PECAN HEAVEN ... and it was crazily delicious ... bukan nak angkat bakul but seriously ... mmg sedap..! yang makannya pun memuji2 .... *__^

... SELAMAT HARI MALAYSIA ...! btw .... :-)


... semalam menyambut harijadi anak saudara saya bersama dengan anak dara saya ( walaupun in advance ). kebetulan adik saya dari Kuantan balik bercuti dan harijadi anaknya jatuh pada 14.9.2013 so, dia minta buatkan sebiji birthday cake utk diraikan beramai2 di rumah keluarga saya ... dan birthday Shahirah pun on way pada 18.9.2013 ...maka saya pun buatkan juga sebiji kek utk dia ...

... dah lama nak mencuba buat kek Pecan Heaven tapi menunggu masa yang sesuai sbb kalau sekadar buat sahaja - confirm tak larat nak habiskan sebab keknya besar dan lemak berkrim bagai ... kesempatan nak meraikan birthday ALIFF bersama SHIRAH ... saya ambil peluang utk buat kek ini ... dah rasanya memang tak mengecewakan .... coz' i am crazy over cream cheese ... obviously..!

... by the way, resepi kek ini saya share link ke blog Azlita Masam Manis ya ... sebab saya ikut resepinya di sana dan saya tak Copy & Paste resepi tu di blog saya ... Thanks Ita..!

Sila klik di SINI utk resepi lengkap - tima kasih.


... berbalik cerita birthday anak-anak tadi - adik saya minta dibuatkan birthday cake tema bolasepak utk anak lelakinya - ALIFF

... jom  check-out the photos -

 ALIFF (10 tahun) & SHAHIRAH (17 tahun)



Birthday Cake yang kaya dengan cokelat .... Chocolate Moist Cheese Cake - really moist and creamy ...




saya ... yang 'hantu' kekacang dan cheese ....! mewah dengan taburan kekacang di atas, di bawah dan di dalam kek - rasanya yang penuh berkrim cheese with butterscotch sauce ...





...kemeriahannya - berebut2 dorang 'merobohkan' pagar padang bola tu ...! sedapppp







... dibuka untuk tempahan kek ini *__^ - Big TQ!


No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant