Followers

Monday, August 19, 2013

Selamat Hari Raya..! dan kemeriahannya ...

Assalamualaikum ...


... hehehehe - lamanya tak berblog ... ada singgah jenguk2 kejap2 tapi tak sempat nak turunkan sepatah dua kata di sini .. tiada kelapangan lansung ... ( errrr ... cliche ). Yup .. i've been busy through-out the fasting month ... busy with the cooking - baking cookies and alhamdulillah dapatlah solat terawih di masjid lebih dari 7 hari - itu satu pencapaian buat saya! sebagai ibu yang ada anak2 kecil dan bersekolah, memasak juadah utk berbuka puasa... membakar biskut utk tempahan ... dicampur dgn keuzuran shari'e - saya tetap bersyukur dapat juga bersama-sama berjemaah di masjid ... moga dipertemukan dgn Ramadhan lagi di tahun hadapan...

... sekarang menanti lampu hijau utk menunaikan puasa 6 dan mengqodhor puasa lalu .. moga dipermudahkan ^__^.

...bagaimana dgn raya anda semua? meriah tak? meriah dgn tempahan biskut2 raya? harapannya meriahlah ya ... saya di hujung2 puasa pun masih membakar biskut - dah diamanahkan dgn tempahan - kena lunaskan juga .. tahun ini saya tiada pembantu utk menolong sama2 buat kuih raya so ... memang saya sengaja tidak mengambil tempahan yang banyak ... semuanya ikut masa ditetapkan ... hari memasak dapat saya berbuka puasa sekali lagi bersama keluarga besar saya di teratak ayahbonda di kg ...


...wbg pun, utk hari terakhir puasa saya siapkan tempahan cupcake 'customer aka kawan ' utk buahtangan 'house warming' rumah sahabatnya ...



 Terima kasih Juli Erniwati....


.. just nak share sikit kemeriahan hariraya saya tahun ini - 1434H/2013M ... pertama-tamanya, setelah sekian lama juga, dapatlah saya merasa beraya di PAGI hariraya PERTAMA - 1 Syawal bersama-sama keluarga besar saya yang 6 beradik semuanya..! Yaaa .. tahun ini kami semua dapat berkumpul bersama-sama 6 beradik bersama-sama dgn anak2 kami yang dah berjumlah lebih dari 20 orang ( maleh nak kira berapa bilangan tepatnya ... hehehhe ) kesemuanya ... sudah tentulah riuh rendah suasananya .. kelam kabut pun ada .. hingar bingar bak pasar ikan pun ada ... adehhhhhh ... poning gak pala eden bila reramai gitu...! sudah tentu mak dan bapak gembira ... well gembira dalam pening jugak tuh ... maklumla ... cucu2 ada yang dah besar2 dan remaja di campur dgn yang group kecik2 lagi ... memang happening la ..!

....let the photos tell the story ^__^ ...



       


 My Big Family @ Teratak AyahandaBonda




@Tok Ed aka Pak8's home

 Selamat Hari Raya Aidil Fitri 1434H/2013M

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant