Followers

Thursday, January 2, 2014

Tahun ke-20 .... 'Aku terima nikahnya ....'

Assalamualaikum ...


Salam Tahun Baru Masehi 2014 ... hari ini dah masuk hari ke-2 .... tau-tau esok lusa dah tinggal sari dua nak tahun baru balik ... gitulah gambarannya bila masa tak terkejar dek kita ...

Saya pun ... tau-tau dah 20 tahun majlis ... "aku terima nikahnya ...." berlansung ... ( 31.12.1993 - 2.1.1994) kira dasat jugak la tu ... sampai masuk dua tahun sekali ...!


.... tapi bak kata orang Jawa Meru ... "20 is just a number ..." kelansungan hidup bersama selama angka tersebut  itu ... yang membawa makna yang sangat mendalam hingga mendidik jiwa menjadi seorang yang sangat penyabar dalam apa jua situasi ... berserah sehabis berserah pada DIA Yang Esa -




itu la dia ... 20 tahun - antara suratan atau kebetulan, lantaran JODOH, PERTEMUAN, AJAL, MAUT - telah ditetapkan di Luh-Mahfuz - sebelum kita dilahirkan lagi ....

... 20 tahun bersama juga telah menghasilkan 4 lagi jiwa yang telah ditakdirkan utk bersama di muka bumi ini ... doa dan harapan agar 6 jiwa ini bertemu yang hakiki di Syurga Firdaus nanti .. Aminnn Ya Allah ...





Semoga utk 20 tahun yang akan datang - kami tetap utuh bersatu bersama menempuhi ranjau sepanjang jalan hidup yang sudah ditakdirkan ... aku redho - aku pasrah ...


... betapa hidup ini indah ...

Syukur Alhamdulillah .... Terima Kasih ALLAH ....


No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant