... cook & bake with passion and love. it's a journey of home-cooked delicacies ...

Tempat Operasi

Simply Sweet & Cheezy beroperasi di IPOH, PERAK
- harap maklum, terima kasih.
Kepada mereka-mereka yang pernah menghubungi SSC dari luar daerah untuk pelbagai pertanyaan tempahan, saya mengucapkan ribuan terima kasih di atas perhatian anda.

Followers

Thursday, November 15, 2012

Daun Salad bertemu Kuah Pecal

Assalamualaikum ...


Juadah ni dah lama saya buat tapi tak sempat + terlupa nak kongsikan di sini ... rasanya saya buat haritu sbb konon2 nak berdiet atau kurangkan makan nasi ... maka saya cubalah juadah ni - kenyang jugak. Penyediaannya teramatlah ringkas dan mudah ... tak perlu api pun ;-)



Bahan-bahannya :-

Daun salad kerinting hijau dan merah
Taufoo - dipotong, garam kunyit sedikit dan digoreng

Kauh Pecal segera ( saya beli kat TESCO - dorang repacking dan saya rasa inilah kuah pecal yang sedap sangat saya pernah rasa ... manis PEDAS masin masam - semua cukup! )
 

 Kuah Pecal Segera ni saya tak perlu masak atas api, cuma saya tambahkan air panas mendidih ( dari Electric Thermos ) secukup kepekatannya dan saya tutup sebentar bagi sambal kacang tu kembang dan mesra serta sebati.

Taufoo ni saya beli yang jenis lembut tapi guna jenis yang padat tu pun lagi sesuai untuk kuah pecal kan ;-)

No comments:

Post a Comment

Kewajiban kita ....

Google+ Followers