Followers

Tuesday, June 22, 2010

Malasnyaaaaa...

hari dah masuk hari kedua persekolahan selepas 2 minggu bercuti. tapi aku di sini semakin malas dan lemau je rasa...:-( bila lama dah tak ke dapur dan masak kek or biskut...ini lah jadiknya...lemau jer...adehhhh
kali terakhir aku masak sesuatu adalah hari ahad baru-baru ni... teringin nak makan kek pisang, search on internet for the recipe...terjumpa resipi BANANA BREAD kat blog sapa ntah...dah lupa...hmmm....mmg penyakit pelupa aku nih dah menjadi2 ... kena makan kismis banyak2 ni kan...? one thing .. i dun like raisins ... betull...aku tak suka raisins/kismis ... tapi kalau resepi kena guna raisins...terpaksa la aku ngikut...
resepi namanya BANANA BREAD ... bancuhannya seakan kek pisang tapi bila dimasak - strukturnya tak seperti kek pisang biasa ... ermmm... roti.. lebih kepada roti dan ianya agak padat tapi sedapppp.... i guna pisang emas yang dah masak ranum...so u can imagine rasa manis roti pisang nih...lagipun ianya menggunakan gula perang/brown sugar saja...
next entry i will post the picture and the recipe as well......

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant