Followers

Saturday, August 6, 2011

...selingan - Curahan Hati

..baru ada kelapangan memblogwalking dan selalunya first stop saya kat blog 'inawhiz - wiz' then saya akan tercari-cari - laju scroll down ke blog 'CupcakeKasih - Kak Jun'. Sebentar tadi baru singgah ke blog kak Jun - blog santapan jiwa saya - i am her silent follower .... apa yang boleh saya kata rumusan dari kisah blognya yang terbaru.... andai kita kata betapa tak bertuah dan malangnya hidup kita - SEDARLAH lebih ramai lagi yang bernasib walang di luar sana. itu la yang selalu saya pujuk hati ini bila berdepan dgn masalah .... :-( sesungguhnya saya ni terlalu sensitif hatinya - mudah sangat mengalirkan air mata - bukan nak menunjuk2 bersimpati tapi memang itu jenis hati yang Allah berikan pada saya - terlalu terasa dgn penderitaan orang lain - kekadang saya boleh terisak2 melihat dokumentari 'BERSAMAMU' .... sebab saya rasa penderitaan mereka - rasa yang amat dalam '-(
sebabnya saya berkongsi rasa BERSAMA mereka di luar sana walaupun dugaannya berbeza-beza - itu menunjukkan betapa kita ini insan kerdil - jangan kita sekali-kali mendabik dada dgn rasa kesempurnaan kita miliki sebab Allah boleh tarik bila-bila masa ... maka wajib kita BERSYUKUR dan mensyukuri nikmat apa yang kita miliki di sekeliling kita....

makin kerap saya menulis di sini makin kuat rasa keyakinan diri dgn apa yang saya buat ini - apa yg saya paparkan akan menjadi 'harta' buat anak-anak saya kelak - LEBIH KEPADA DIARI HIDUP SAYA - penulisan nukilan di alam maya...

apa yang saya buat sekarang - adalah yang terbaik buat saya di kala ini ........... blogging adalah satu bentuk terapi terpulang orang mengikutinya atau tidak - ianya satu kepuasan juga .... banyak yg saya pelajari dari blogwalking di blog 'rakan-rakan' maya saya .. saya tidak mengenali ANDA SEMUA DAN ANDA JUGA TIDAK MENGENALI SAYA ... tapi kebanyakan kita berkongsi hobi dan juga berkongsi rasa yang sama...:-)
hmmmm...rasa lega dapat luahkan rasa hati kala ini..... SELAMAT BERSAHUR ya...:-)

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant